Bremsekaliber holder til auto
Bremsekaliber åg: årsager til og tegn på almindelige defekter
- Løse monteringsdele
- Et af hjulene blokerer under opbremsning.
- Støj og mærkbare hårde ryk når man træder bremsepedalen ned.
- Pedalen vibrerer under opbremsning.
- Bilen ændrer bane tilfældigt ved opbremsning.
- Beslagets hul er skævt
- Uens slid på bremseklodser.
- Mislyde fra hjulet under kørsel.
- Hjulene blokerer under kørsel.
- Bankelyde hvis man vrikker med hjulet.
- Rust.
- Bremsepedalen vibrerer, der mærkes ryk i den.
- Unormale lyde under opbremsning.
Sådan udskifter man bremsekaliber åg
Hvis bremsekaliber åget er i stykker, kan det ikke betale sig at reparere det. Beskadigede komponenter skal udskiftes straks. Det bør overlades til et autoværksted, da der er brug for særligt værktøj og specialviden. På autoværkstedet kan fagfolk løfte køretøjet på en lift, afmontere hjulet og fjerne bremsekaliber, stifter og bremseklodser. Derefter frakobler de bremsekaliber åget fra styrespindelen og afmonterer det defekte komponent. Efter et nyt åg er sat på, monteres komponentet på en bil og samler alt i omvendt rækkefølge. I visse tilfælde skal bremsesystemet udluftes.

Informationer til Bremsekaliber holder
Bremsekaliber holder: Bestsellers
- Kvallitet/klasse: 10.9
- Nøglespændvidde: 21
- Skruehoved-/møtrikprofil: ydre sekskant
- Stand: Helt ny
- Længde [mm]: 39
- Gevindmål: M10x1,5
- Nøglespændvidde: 13
- Stand: Helt ny
- Nødvendigt antal: 4
- Gevindmål: M12 x 1,5 x 65
- Stand: Helt ny
- Kvallitet/klasse: 10.9
- Skruehoved-/møtrikprofil: indre polygonhoved
- Skruelængde under hoved [mm]: 65
- Stand: Helt ny
- Længde [mm]: 32,6
- Gevindlængde [mm]: 25
- Nøglespændvidde: 18
- Stand: Helt ny
- Længde [mm]: 43
- Gevindmål: M12x1,5
- Nøglespændvidde: 19
- Stand: Helt ny
- Længde [mm]: 30
- Gevindmål: M10x1,25
- Gevindtype: med udvendigt gevind
- Stand: Helt ny
- Monteringsside: foraksel, højre, venstre, højre foraksel, venstre foraksel
- Stand: Helt ny