Tændkabler til auto
Tændkabler: årsager til og tegn på almindelige defekter
- Oxidering af den ledende kerne
- besværlig motorstart, især i fugtigt vejr.
- Motoren kører med fejl ved moderat og høje omdrejningstal.
- Nedsat motorkraft.
- Øget brændstofforbrug.
- "check engine"-lampen lyser på instrumentbrættet.
- Slid eller mekanisk skade
- Mislyde (klik) høres når motoren kører.
- Ustabil motorgang i tomgang.
- Hvis det centrale højspændingskabel er beskadiget, starter motoren slet ikke eller går i stå.
- Øget brændstofforbrug.
Hvordan udskifter man tændkabler
Hvis tændingssystemets højspændingskabler er beskadiget kan de ikke repareres. Defekte dele bør udskiftes. Så snart du støder på tegn på defekter er det nødvendigt omgående at montere et nyt tændings ledningssæt. Fremgangsmåden er enkel og enhver bilejer kan foretage det. Proceduren omfatter fjernelse af kabler fra tændrørs isolaltorer og tændings strømfordelerdæksel og montering af nye reservedele. Af sikkerhedsmæssige årsager skal man før man begynder, fjerne batteriets minuspol.
Vær forsigtig under udskiftningen. Fremgangsmåden for at forbinde de nye kabler skal svare fuldkommen til den der tidligere er blevet brugt i bilen. Derfor anbefales det at fjerne kablerne et efter et, idet man vælger det rette kabel fra sættet og monterer det, og først derefter fjerner det næste. Spidserne skal fastgøres forsvarligt i klemmerne, og kablerne må ikke komme i kontakt med motorens elementer. Når processen er færdig, skal motordriften tjekkes. Motoren skal køre rent og stabilt hvis udskiftningen er udført korrekt.

Informationer til Tændkabler & tændkabelsæt
Tændingen sikrer en smidig overdragelse af magten fra tændspolen til tændrør. Ofte også kaldet tændingen tændkabler. Den består af individuelle tændkabler. På grund af den høje spænding strøm, som kan nå en tykkelse på ca 30 000 volt, kommer en gnist til tændrøret og antændt i topstykkerne i luft-brændstofblandingen, således at motoren kan starte. De tændkabler, er placeret i Ignition har forskellige impedanser, som giver den optimale timing af fyringer.
Et enkelt kabel er tilstrækkelig
Bliver kun ét kabel i tændingen ubrugelig, vil motoren ikke starte. Alene af den grund er for dig som bilejer eller føreren af stor interesse, at tændkablet sæt overvåges konstant. Samtidig ved siden af de dele af motoren og tændingen vil blive undersøgt, samt bremserne. Disse dele er sikkerhedsrelaterede dele, der er tilgængelige for køreegenskaber og sikkerhed. I vores butik kan du som hobbyskruer finde de rigtige produkter til dit køretøj ,som vi kan afgøre baseret på bilens registreringsattest.
Du bestiller via vores hjemmeside, og delene udskiftes, og vi sender dem på vej den hurtigste måde.
Ud over Tænding og andre dele til tændingen som tændkablet og gnist. Du vil finde i vores butik en bred vifte af reservedele og hjælpematerialer, som er tilgængelige til omgående levering til dig. Din sikkerhed er vores prioritet, og det er derfor, vi ikke sælger bildele til overraskende overkommelige priser. En sådan prisfastsættelse er derfor, vi kan beregne så skarp som vi alle reservedele og sliddele i vores sortiment direkte fra producenten.
Tændkabler & tændkabelsæt: Bestsellers
- Længde [mm]: 300
- Længde 3 [mm]: 380
- Længde 4 [mm]: 500
- Stand: Helt ny
- Længde [mm]: 170, 200
- Længde 3 [mm]: 330
- Længde 4 [mm]: 420
- Stand: Helt ny
- Længde [mm]: 390, 540, 550
- Længde 3 [mm]: 540
- Længde 4 [mm]: 740
- Stand: Helt ny
- Længde [mm]: 190, 320
- Længde 3 [mm]: 410
- Længde 4 [mm]: 450
- Stand: Helt ny
- Materiale: Kobber
- Længde [mm]: 600, 630
- Længde 3 [mm]: 700
- Stand: Helt ny
- Længde [mm]: 280, 320
- Længde 3 [mm]: 480
- Længde 4 [mm]: 480
- Stand: Helt ny
- Tilslutningsteknik: M4, SAE, DIN
- til kabel-Ø [mm]: 7
- Stand: Helt ny
- Tilslutningsteknik: SAE, M4
- til kabel-Ø [mm]: 8
- Stand: Helt ny