Tændrør til auto
Tændrør: årsager til og tegn på almindelige defekter
- Endt levetid
- Besværlig motorstart eller motoren starter slet ikke.
- Ustabil motorgang i tomgang.
- Nedsat motorkraft.
- Højere brændstofforbrug.
- Mislyde høres når motoren kører.
- Snavs.
- Ustabil motorgang, bilen bevæger sig i ryk.
- Faktisk kan man med det blotte øje inspicere tændrørene om de er våde eller dækket med kulaflejringer.
- Mislyde høres når motoren varmer op eller kører i tomgang.
- Væsentligt højere brændstofforbrug.
- Omdrejningstallet stiger med besvær, nedsat motorkraft.
Sådan reparerer eller udskifter man tændrør
Hvis tændrørene er nedbrudte, skal man ikke forsøge at reparere dem. De skal udskiftes. Hvor ofte komponenterne skal udskiftes afhænger af elektrodens materiale. Kobber-nikkel tændrør er driften i 20.000-30.000 kilometer, mens komponenter med en elektrode af ædelmetaller (platin, iridium, palladium, yttrium) virker 60.000-100.000 kilometer. Inddrag i overvejelserne, at få adgang til tændrørene kan være besværet, og at en momentnøgle skal bruges under installationen af komponenterne, tilspænding skal ske iht specificeret moment . Hvis du ikke har erfaring og kendskab herom, er det bedst at overlade udskiftningen af reservedelene til specialister på et autoværksted.

Informationer til Tændrør
Først en gnist genereret mellem elektroderne, bringer bilen til at starte. På den ene side er denne gnist skabt af brændstof-luft-blanding og for det andet af tændrøret. Tændrørene er lavet af stål, er brun og forsynet med et gevinde. Med gevindet drejer man den ind i motoren. Ændrer tændrøret til en anden farve, for eksempel, at den bliver lysere, er blandingen ikke længere optimal og fejltændinger og banker af motoren er resultatet.
At udskifte tændrøret er let
Selv teknisk uvidne er det muligt at udskifte et tændrør, hvis man har en tændrørsnøgle i værktøjskassen. Ved udskiftning af tændrør er det vigtigt, at flere og hele satsen - som normalt er fire bliver erstattet . Når du har tændrørsnøgle i hånden, så træk i det første trin tændrøret af og skru det defekte tændrør fra motoren.
Skru derefter den nye i motoren og sæt tændrørshætten på igen.
Hvis du har din værktøjskasse lige foran dig , så kontrollere tændrørets ledninger og filteret til luft, olie og brændstof. Disse er også sliddele, som vi har i vores butik for dig i vores sortiment. Bestillingen er så let som at erstatte et tændrør. Du går online på vores hjemmeside og søger efter de dele, du har brug for. Så vi sikker kan definere de ønskede auto dele , skal du indtaste dine data fra din køretøjsregistrering. Vores service vil med det samme sende dig dine ønskeende dele af sted, så du er tilbage på vejen med et flot bil meget hurtig.
Tændrør: Bestsellers
- Nøglespændvidde: 16
- Produktserie: Nickel
- Udvendigt gevind [mm]: M14 x 1,25
- Stand: Helt ny
- Nøglespændvidde: 16 mm
- Gevindlængde [mm]: 19,0
- Gnistposition [mm]: 5,2
- Stand: Helt ny
- Nøglespændvidde: 16
- Produktserie: Nickel TT
- Gevindlængde [mm]: 26,5
- Stand: Helt ny
- Nøglespændvidde: 14 mm
- Gevindlængde [mm]: 26,5
- Gnistposition [mm]: 5
- Stand: Helt ny
- Nøglespændvidde: 16
- Gevindlængde [mm]: 19
- Gnistposition [mm]: 3
- Stand: Helt ny
- Nøglespændvidde: 14 mm
- Gevindlængde [mm]: 24,2
- Gnistposition [mm]: 9,3
- Stand: Helt ny
- Nøglespændvidde: 16 mm
- Gevindlængde [mm]: 19,0
- Gnistposition [mm]: 3,5
- Stand: Helt ny
- Nøglespændvidde: 16 mm
- Gevindlængde [mm]: 19,0
- Gnistposition [mm]: 5,0
- Stand: Helt ny